Mythe

Mythe, hosted by Rudy Boeynaems.
Mythe is mijn visie op het rollenspel.  Ik hou vooral van brutale systemen waarin personages zich ondanks alles staande moeten houden, met een hoog gehalte aan pathos en drama, en een Mythe is mijn visie op het rollenspel.  Ik hou vooral van brutale systemen waarin personages zich ondanks alles staande moeten houden, met een hoog gehalte aan pathos en drama, en een complex en gedetailleerd spelsysteem.
Ik ben in 1979 begonnen met het spelen van Chivalry & Sorcery, en heb bij deze eerste kennismaking beseft dat er ook een teveel aan detail in een rollenspel kan zitten, maar ben nadien nog door verschillende titels geboeid geweest. Dragonquest en Runequest hebben steeds mijn voorkeur weggedragen, en dat is in deze regels te merken. Klassen bestaan er niet, al bepalen de professies wel de initiële vaardigheden van het personage. Ik heb voor Runequest zeer uitgebreid huisregels geschreven, waarvan er een aantal tot in de huidige versie van Runequest: Glorantha zijn geraakt, en was nauw betrokken bij de Runequest Enemy Generator. Tot op de dag van vandaag hou ik contact met Jeff Richards, directeur van The Chaosium. Het enige rollenspel dat mij evenzeer kon bekoren als Runequest was Call of Cthulhu, al is er een lange lijst van rollenspellen die ik doorheen de jaren heb gespeeld: ODM / ADM, Queeste, Tunnels & Trolls, (A)DnD, Traveler, LOTFP, Paranoia en nog veel meer…
Mythe is de culminatie van deze 40 jaar rollenspellen, en is voor spelers met gevoel voor proportie en risico.
Ontmoet de woudwezens, een groep creaturen door  natuurlijke magie gebonden, met elementale krachten, die de mens ontwijken, maar de hoeder zijn van vergeten kennis.
Vlucht voor de reuzen, een ras in verval maar nog steeds een grote bedreiging voor de mens, en met een bijzonder slecht humeur.
Word verrast door de Fachan, verast door de Draak, en verteerd door de mysterieuze Blubber.

 

Terug naar Home

Geef een reactie