Redders van Erda

Redders van Erda, hosted by Henk Maul en Tim van den Ban

Het is verscheidene maanden geleden nadat de “meteoriet” insloeg als de beroemde ontdekkingsreiziger Morasco D’Piyama verdaast de Meridiaanse kolonie Alta Yulia binnenstrompelt. In zijn handen houdt hij een glazen stolp geklemd met daarin een vreemdsoortig plantje. Tranen stromen over zijn wangen als hij naar de Vazal, de plaatselijke vertegenwoordiger van de Kerk van Eadon, vraagt. Hij wordt het vertrek van vader Benedictus binnen geleid.

Ridder D’Piyama legt uit dat hij diep in de jungle een tempel ontdekte die overgenomen is door vreemde wezens. Binnen in de tempel wordt een monsterachtige plant gecultiveerd die maar een doel heeft; het uitroeien van al het leven op de planeet Erda. Als het duidelijkis dat vader Benedict hem niet gelooft, grist hij met onverwachtte snelheid een kleine hagedis van de muur en gooit die in de stolp die hij nog steeds krampachtig vasthoudt. Even gebeurd er niets maar dan opent het plantje zich en stoot een fijne mist uit. Zodra de mist de hagedis raakt, begint het beestje te veranderen en luttele seconden later is er niets van het beestje over.

Als vader Benedict twee uur later zijn studeerkamer uitkomt is hij lijkwit. Hij heeft brieven in zijn handen voor de leiders van de continenten van Erda en een voor zijn superieur de Senechal in Eadonopolis…

Als ons avontuur begint, zijn er vanuit heel Erda teams van specialisten naar the Soutern Continent gekomen om de bedreiging te lijf te gaan. De tijd dringt want als Ridder D’Piyama gelijk heeft is de plant over anderhalf uur volgroeid en zal hij zijn sporen uitstoten.

Iedere speler kiest een team van 5 figuren waarvan er een de leider is en een ander een specialist.  Activeren gaat via kaarten waarop de figuren steeds per twee staan beschreven. Dit zorgt voor een onzekerheid in wanneer een speler weer iets kan doen.
Redders van Erda 2 Redders van Erda 3 Redders van Erda

Terug naar Home

Geef een reactie