Redders van Erda, hosted by Henk Maul en Tim van den Ban

Tijdens het koloniseren van de Southern Continent stuiten de
ontdekkingsreizigers op het voor zijn tijd heel erg moderne land Yuliania.  De bevolking stamt af van de vermoorde Tsaar van de Moskari en wil niets  te maken hebben met de ontdekkingsreizigers.

Als de kolonisten dan besluiten om het gewapenderhand te veroveren, worden  ze overtuigend verslagen. Sindsdien wordt Yuliania met rust gelaten. Twee  weken geleden is de nieuwe stadhouder aangetreden en zij heeft besloten  dat beperkt contact met de andere landen goed is voor haar land. Ze heeft
dus van alle landen een delegatie uitgenodigd om in haar land middels een  aantal testen aan te tonen wie de beste is. Dat land wordt dan uitgenodigd  een diplomatieke missie naar Yuliania op te zetten.

Ieder land wild de rijkdommen van Yuliania en stuurt een delegatie. Iedere  spelet heeft controle over zo’n delegatie en zal met de anderen en het  land de strijd aanmoeten om te bewijzen wie het beste is.

De tijdsgeest van de setting is de 17e eeuw vergelijkbaar  met die van de drie musketeers. We gebruiken de “En Garde!” regels van  Osprey met een kleine aanpassing om beperkte magie mogelijk te maken.

Redders van Erda 4 Redders van Erda 5 Redders van Erda 6 Redders van Erda 7
Redders van Erda 2 Redders van Erda 3 Redders van Erda

Terug naar Home